iDNES.cz - Elektronická výuka v prostředí středních škol - Virtuální gymnázium (24.10.2004)Generace dnešních středoškoláků používá počítač jako běžnou součást svého života.
Jaké jsou zkušenosti s elektronickou výukou ve školách, především středních? Pokud pomineme státem proklamované akce Internet do škol INDOŠ, soustřeďuje se nabídka do několika osamocených projektů.
Jedním z koncepčních řešení nabízí společnost Centre For Modern Education (CZ), pod názvem Škola za školou. Pro studenty nabízí tyto předměty: český jazyk, matematika, anglický jazyk, německý jazyk, francouzský jazyk, dějepis, zeměpis, fyzika, biologie, chemie, základy společenských věd, účetnictví a podniková ekonomika. Princip výuky je propracován tak, aby bylo možné využívat programy nejen ve škole, ale i v domácí přípravě. Princip synchronizace domácí přípravy se školní výukou, monitorovaný prostřednictvím technologie e-learningu, je velmi dobrým startem ke studijním návykům. Přidaná hodnota spočívá v rozšíření nabídky profesní přípravy, kdy studenty motivujeme k vyšší aktivitě při získávání a především upevňování znalostí.
Škálovatelnost dobře připraveného programu poskytuje učiteli dobrou pomůcku pro individualizaci vzdělávání. Od prosince 2003 také ve Škole za školou funguje takzvaný Učitelský modul. Tento speciální přístup pro učitele umožňuje využívat Školy za školou v plném rozsahu a zároveň řídit výuku pomocí administrátorských funkčních prvků. Učitel tak vidí před každým procvičením správné výsledky, může si vytisknout test, zaslat testy a cvičení jako domácí úkol žákům. Také může upravovat testy, přidávat vlastní otázky nebo jej doplňovat otázkami z jiných testů ve Škole za školou.
Od března využilo Učitelského modulu více než 1000 učitelů a nejúspěšnější z nich zadal více než 90 domácích úkolů (ZŠ Lískovec ve FrýdkuMístku). Učitelský modul lze také prakticky využít při přípravě učitelů na vyučování. Úspěšnost této moderní výukové technologie spočívá v dostatečném počítačovém vybavení školy a internetovém připojení vyhovujícím tomuto typu výuky.
Požádali jsme pana Jana Kalu, ředitele projektu Škola za školou, o aktuální data ve využívání produktu. Jan Kala uvádí, že: "V současné době je do Školy za školou zaregistrováno přes 80 000 studentů. Celkem nás používalo více než 600 škol. Minulý rok realizovalo 35 základních i středních škol v ČR takzvaný Pilotní projekt, jehož základem bylo testování Školy za školou ve výuce. Letošní rok tímto způsobem využívá Školy za školou 25 škol.Ž Zeptali jsme se také, co brání dalšímu rozvoji projektu. K tomu Jan Kala uvádí, že: "Dle reakcí pilotních škol a také dalších uživatelů je stále největším problémem Školy za školou nevyhovující internetové připojení na většině škol. V letošním školním roce bylo polovině škol ze sítě Internet do škol - INDOŠ zrychleno toto připojení na minimálně 125 kbps. Doufáme, že to pomůže častějšímu využívání této technologie."
Klávesnice je vstupem do každého počítače
S nástupem počítačů se každý z nás stává víceméně profesionálním písařem. Bohužel už méně z nás může opravdu s klidným svědomím říci, že umíme i dobře psát na klávesnici. Výuka psaní na stroji je dodnes doménou obchodních škol. I zde již existuje řešení, které navíc využívá e-learningové technologie. Vítejte ve virtuální škole ZAV. Autoři uvádějí, že 30 - 60 h výuky přinese studentovi jejich programu prokazatelné úspěchy.
Programů na výuku psaní na klávesnici je více, ale pozoruhodné na tomto projektu je právě princip jeho nasazení. Člověk je tvor soutěživý. Proto velmi rád porovná své výsledky s ostatními. K tomu slouží modul , kdy lze on-line své výsledky posílat na server, a řadit se tak do žebříčku úspěšnosti. Zjistili jsme, že program ZAV je uzpůsoben pro domácí a školní výuku. Tím vzniká optimální školicí pomůcka, která z jinak poměrně nezáživného předmětu vytváří příjemného průvodce tolik potřebnou disciplínou.
Maturita a přijímačky v přímém přenosu
Svatý týden je vždy předmětem zvýšené aktivity v přípravě na maturitní zkoušku. Existuje nepřeberné množství přípravných kurzů. Můžeme říci, že právě na poli příprav k maturitě a příprav ke zkouškám je nabídka nejširší. Na tomto místě nelze opomenout aktivity společnosti Scio, která nabízí propracovaný systém přípravy prostřednictvím e-learningových technologií. Ojedinělou nabídkou, která zvyšuje účinnost kurzů, je možnost takzvané tutorské podpory. V zásadě jde o elektronickou podporu učitelem při výuce.
Každý podle svých možností
Český učitelský národ je činorodý a vynalézavý. Vedle komerčních programů vzniká celá řada soukromých projektů. Na webových stránkách naleznete řadu méně i více zdařilých projektů výuky založené na elearningových technologiích. Obecným problémem bývá využití vhodného software komerční nabídky povětšinou nejsou pro tento druh činnosti nejvhodnějším řešením. Jako vhodná platforma se ukazuje v poslední době projekt Moodle, který vznikl v Austrálii. Příjemné je, že díky spolupráci existuje i v české variantě. Prostředí dovoluje vytvářet smysluplnou výuku pro konkrétní případy. Pro zájemce doporučujeme navštívit webové stránky projektu.
iDNES.cz - Maturity 2005 - E-learning jako příprava na maturitu (26.04.2005)Na maturitu se nemusíte připravovat jen procházením stále stejného sešitu.
Pomoci vám mohou internetové kurzy, které jsou speciálně připravené pro maturanty a všechny, kteří se hlásí na vysokou školu. Výhodou e-learningových kurzů pro maturanty např. oproti soukromému doučování je jejich flexibilita. Učení se zcela přizpůsobuje studentovi, ne student učení.
Můžete se učit, kdy chcete, jak potřebujete a kde chcete (jedinou podmínkou je počítač s připojením na internet). Jana Rambouskové ze společnosti Scio, která tyto kurzy vytváří, říká: "Maturanti ihned získávají zpětnou vazbu na své vědomosti. Díky tomu je toto učení efektivnější než jiné přístupy. Interaktivita programu také napomáhá udržet pozornost, protože studium s počítačem většinou všechny baví.
Hodina strávená u e-learningového kurzu vás vyjde v průměru na 20 Kč, což je oproti jiným způsobům doučování mnohem levnější. Kurzy můžete využívat třeba jen pro rychlé zopakování látky, kterou jste se přes den naučili nebo si v nich vyhledávat podklady k maturitním otázkám, které vám chybějí.
Maturita ve Škole za školou
Orientace ve Škole za školou je velmi jednoduchá: v každém předmětu si zvolíte učebnici, kterou používáte, rozbalíte její obsah a pak už si jen vybíráte cvičení, která se vám hodí. A máte věru z čeho vybírat: v nabídce jsou řešené příklady, diktáty, namluvené přezkušování ze slovíček, gramatická cvičení, souhrnné a opakovací testy, slepé mapy (nejen zeměpisné, ale i biologické - např. stavba lidského těla), poznávání přírodnin, stručné obsahy literárních děl a mnohé jiné.
Kromě toho najdete ve Škole za školou přes 120 kompletních přijímacích zkoušek na vysoké školy včetně správných řešení, komentářů a postupů řešení. Vyzkoušet si můžete přijímačky z českého jazyka a literatury, angličtiny, němčiny, francouzštiny, matematiky, fyziky, chemie, biologie, dějepisu a zeměpisu, základů společenských věd a podnikové ekonomiky na více než 20 různých fakult. Na konci dubna přibude ve Škole za školou další stovka přijímaček z loňského roku.
iHNED.cz - Internet za školou pobaví i poučí (19.12.2002)Nezáživnou přípravu do školy z učebnic může nahradit rychlejší, zábavnější a interaktivní formou nová internetová služba Škola za školou.
Ta děti k učení přitáhne a pozitivně motivuje k čerpání vědomostí.
Základem projektu Škola za školou jsou učebnice běžně užívané na školách se schvalovací doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Žáci druhého stupně základních škol a primy až kvarty víceletých gymnázií mohou získávat znalosti z devíti základních předmětů - z češtiny, angličtiny, němčiny, matematiky, fyziky, chemie, dějepisu, zeměpisu a přírodopisu.
Právě jednoduchou a nekomplikovanou orientaci v jednotlivých modulech oceňují jak žáci, tak učitelé, kteří se zúčastnili dvouměsíčního pilotního provozu. "Žák si vyhledá a kliká rovnou na učebnici a kapitolu, kterou probírá ve škole," vysvětluje výhody projektu Jana Cipínová, ředitelka gymnázia v Českém Krumlově. "Nejrůznější výukové programy, které rodiče svým dětem kupují na CD, bývají často pro děti komplikované. Je pro ně těžké program vůbec otevřít, najít si odpovídající kapitolu. Často pak zůstávají ležet nevyužité," dodává Jana Cipínová.
Přednosti kompatibility programu Škola za školou s tradičními učebnicemi vidí i žáci. "Webové stránky Školy za školou jsou moc prima," hodnotí Jakub Šebek ze základní školy v Mladé Boleslavi. "Nemusím totiž tahat učebnice, stačí se jen podívat na rozvrh a doučit se, co ještě neumím. Je dobré, že program vznikl," dodává. Stejné nadšení sdílí i žákyně osmé třídy Pavlína Siberová z Mladé Boleslavi: "Na stránkách Školy za školou je mi všechno jasné, všemu rozumím. Budu stránky často navštěvovat," říká.
Nejen domácí učitel
Základní školy a víceletá gymnázia, jež měla zájem se pilotního provozu účastnit, získaly po zaregistrování přístupové heslo a jednotlivé moduly pak mohli učitelé v rámci konkrétních předmětů se svými žáky vyzkoušet. Zároveň připomínkovali i drobné nedostatky, k jejichž odstranění byl pilotní provoz určen.
"Pro děti byla tato forma výuky mnohem přitažlivější," potvrzuje Božena Kozejová, učitelka ze základní školy v Ústí nad Labem. "Pro častější využití programu ve škole zůstává však problémem, že na druhém stupni máme na čtyři sta dětí a pouze deset počítačů."
Žáci mají k dispozici celkem 66 výukových, procvičovacích a přezkušovacích modulů, které obsahují cvičení slovíček, řešení příkladů, větné rozbory, gramatická cvičení, diktáty, výklady, testíky, aktivní obrázky, slepé mapy, či pokusy.
Díky použité grafice a dalším možnostem komunikace na internetu je práce s moduly poutavá a zábavná. Potřebuje-li dítě poradit, zeptá se v Diskusi dětí, které se právě věnují stejné problematice. Pomoci a vysvětlit komplikovanou látku může i múza Elvíra nebo živý lektor v off-line či on-line režimu.
"Vhodný modul si vybere sám učitel, záleží na jeho koncepci vyučovací hodiny," říká Lenka Petroncová, manažerka Školy za školou. "Pro použití ve vyučování konkrétního předmětu jsou vhodné všechny, každý v určité specifické míře," dodává.
Prioritně však byla Škola za školou vytvořena pro samostatnou domácí přípravu dětí do školy. "Prostřednictvím této služby chceme nabídnout domácího učitele, který se pro děti i rodiče může stát díky internetu oblíbeným kamarádem a užitečným pomocníkem," říká Jan Kala, ředitel a jednatel společnosti Centre for Modern Education, která službu nabízí. "Rychlejší a pečlivější příprava dětí na vyučování ušetří starosti a čas dětem, rodičům i učitelům."
Program sám dítě vyzkouší, zkontroluje, vyhodnotí výsledky, opraví chyby, poradí, vysvětlí složitější látku i pobaví. V rámci modulu Chci se bavit mohou hrát děti vědomostní hru, chatovat mezi sebou, bavit se o svých zájmech, zážitcích, najít nové kamarády.
Zvláštní funkci má i tzv. Diář, kam si žák sám zadá své úkoly, co se má na kdy naučit, mimoškolní aktivity, kroužky, schůzky s kamarády a podobně. Ty řadí podle času a priorit.
Pro každého něco Užívání Školy za školou v rámci pilotního programu bylo zdarma. V současnosti mohou školy využít těchto služeb zdarma jeden měsíc po registraci celodenně a následujících jedenáct měsíců v době vyučování od 7.30 do 13.00 hodin. Pro využívání služby v odpoledních hodinách jsou určeny různé měsíční cenové tarify s rozdílným rozsahem služeb. Tarif BASIC činí 130 Kč, což je 4,30 Kč na den v měsíci. Nejširší škálu služeb, včetně on-line lektora pro hlubší porozumění probírané látce, zahrnuje tarif Premium II za 1190 Kč, tedy 39,70 Kč na den. Pravidelný uživatel může využít předplatné na celé pololetí.
"Zájemci o domácí přípravu do školy mohou využít třídenní užívání zdarma," říká Lenka Petroncová. "Stačí se zaregistrovat na www.zaskolou.cz. Systém každému obratem posílá na uvedenou mailovou adresu heslo, které společně s tímto mailem zajistí přístup do Školy za školou," vysvětluje. Uživatel potřebuje běžný počítač připojený na internet, vybavený prostředím MS Office a internetovým prohlížečem Internet Explorer verze 5.0 a vyšší. "Škola za školou je prima, kdo ví, třeba se takhle budou učit další generace," konstatuje Jakub Němeček, žák základní školy v Mladé Boleslavi.
Autor : Monika Bohatová
E-learning for teachers of czech language in Czech republicFor Czech and other humanities we will find mostly processing databases of tests/exercises/tasks, which enable us to repeat, to practise, what has been learnt before, many of them offer the basic explanation, too. In that case the online educational project Škola za školou really exceeds almost every internet page (www.zaskolou.cz). This project except exercises also contains electronic form of books, which are used in practice; discuss forums, electronic versions of dictations, etc.
Microsoft Česká republika Školství a vzdělávání
- Projekt Škola za školouSpolečnost Microsoft se stala partnerem projektu Škola za školou a přináší ...
tak vašim dětem možnost připravovat se do školy mnohem efektivněji, rychleji a zábavněji.
Internetová služba Škola za školou v sobě zahrnuje látku devíti předmětů 6. až 9. tříd základních škol a primy až kvarty víceletých gymnázií. Pro příští školní rok bude rozšířena o 5. třídu a všechny ročníky středních škol. Velká výhoda služby spočívá v tom, že každé dítě v něm najde právě své učebnice, probíraná látka je však převedena do zábavné interaktivní formy. Navíc dítě studující pomocí počítače koncentruje svou pozornost mnohem intenzivněji než dítě učící se z knížky či ze sešitu. Vaše dítě se tak může naučit látku snáze a rychleji a ušetřený čas může věnovat svým zálibám.
Za zmínku stojí i rozsah služby. Ve Škole za školou je interaktivně zpracováno 119 učebnic, čímž je zaručeno, že každé dítě tam najde ty své, které používá ve škole. Mezi interaktivními moduly najdete prosvištění látky z dějepisu, přírodopisu..., testy ze všech předmětů, řešené příklady z matematiky, slepé mapy ze zeměpisu, diktáty z češtiny (namluvené např. Zdeňkem Svěrákem, Martinem Dejdarem a dalšími herci a zpěváky), slovíčka z angličtiny či němčiny namluvená rodilými mluvčími, aktivní obrázky z biologie či pokusy z fyziky. Škola za školou dítě vyzkouší, zkontroluje, vyhodnotí výsledky, opraví chyby, poradí, vysvětlí složitější látku a zároveň pobaví.
Společnost Microsoft vám přináší mimořádnou nabídku. Máte jedinečnou možnost získat zdarma měsíční využívání programu Classic (plné využití internetové výuky). Stačí nejpozději do 15. června vložit vstupní kód 157359 na stránkách www.zaskolou.cz/microsoft. Přejeme Vám a Vašim dětem pěkné chvíle při využívání projektu Škola za školou.
Interval.cz - Virtuální studium ZaŠkolou.cz (3.2.2004)E-schoolUž vás někdy požádal známý o doučování svého dítka? Či sami potřebujete, ...
aby se vaše ratolest zdokonalovala v učení a nemáte na ni čas? Odpověď je jednoduchá - obraťte se na server "Škola za školou.cz". Jak se s ním pracuje, jaké dává možnosti?
Informací pro každého, jehož jméno figuruje v třídní knize, je na internetu obrovská lavina. Tak třeba žáky základních škol, kteří si rádi hrají, láká k učení rubrikami Herní koutek a Sexuální poradna server Škola hrou.cz. Podobné zaměření má v sekcích s příznačnými názvy Ředitelna, Sborovna a Tabule server Moje škola.cz. Studentům středních škol nabízí pomoc při studiu a v přípravě na seminárky například web E-referáty.cz.
Server Škola za školou.cz společnosti Centre for Modern Education se však od jmenovaných projektů liší komplexní výukou včetně vyhodnocení. Je určen žákům druhého stupně základních škol (šestá až devátá třída) a zahrnuje devět hlavních předmětů: český jazyk, anglický jazyk, německý jazyk, matematika, fyzika, chemie, biologie, zeměpis a dějepis. Pamatováno je i na studenty gymnázií (prima až kvarta), kteří mohou rovněž získávat znalosti z devíti základních předmětů: češtiny, angličtiny, němčiny, matematiky, fyziky, chemie, dějepisu, zeměpisu a přírodopisu. Celý projekt vychází z učebnic běžně užívaných na školách se schvalovací doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Vyzkoušení zdarma
Tento server má na poli e-learningu silnou pozici. V uplynulém roce navštívilo jeho "neviditelnou" virtuální učebnu přes 80 000 studentů, kteří absolvovali více než půl miliónu cvičení. Z této aktivity by měl učitel národů Jan Ámos Komenský určitě radost.
K přitažlivosti a rozšíření tohoto webu přispívá podle mého názoru možnost nejprve si zdarma prohlédnout hlavní služby a jejich funkci. To je možné označit za dobrý marketingový tah provozovatele. Zájemci mohou využít třídenní provoz demoverze zdarma. Stačí se zaregistrovat na Za školou - vstup zdarma. Systém každému uživateli okamžitě zašle na uvedenou mailovou adresu potřebný vstupní kód (heslo), které mu zajistí přístup do Školy za školou. Jak to na serveru chodí a jakými moduly je vybaven se mohou děti i rodiče podívat rovněž bezplatně na adrese Za školou - moduly.
Snadné přihlášení
Co však musí student udělat, aby se mohl na www stránkách pravidelně učit? První krok by měli udělat rodiče a své dítě na server přihlásit a zakoupit on-line objednávkou některý z produktů. Poznamenávám jen, že například nejlevnější základní učební balík interaktivních výukových modulů v tarifu Basic, což je "Komplexní příprava do školy" pro jednoho uživatele, je nabízen na měsíc za necelé dvě stovky. Cena většiny ostatních produktů, včetně rodinného balení, se pohybuje v relacích několika set korun. Finančně náročnější je pouze využívání on-line lektora pro hlubší porozumění probírané látky.
. Samotná registrace k pravidelnému provozu je jednoduchá. Po vstupu na úvodní stránku Za školou - registrace vyplní zájemce potřebný formulář. Jsou to údaje syna či dcery, kteří budou Školu za školou používat. Poté bude novému uživateli okamžitě odeslán ze serveru mail o provedené registraci. Dozví se, jaký mu byl přidělen vstupní kód. Pro vstup pak stačí zadat do kolonky e-mail uživatele a vstupní kód. Po aktivaci tlačítka OK se otevře vstup na server. Tím je celá přihlašovací procedura dokončena. Jednoduše a rychle. Dá se to zvládnout za necelou minutu!
Domácí elektronický učitel
Server Škola za školou slouží hlavně pro samostatnou domácí přípravu dětí a studentů do školy. Mohou si ověřit své dovednosti prostřednictvím až 25 000 výukových jednotek, které obsahují 66 interaktivních modulů na procvičování a přezkoušení. To je skutečně úctyhodný výběr, který tento domácí elektronický učitel nabízí. Jde o gramatická cvičení, větné rozbory, diktáty, výklady, krátké testy, aktivní obrázky, slepé mapy i pokusy. Žáci a studenti zde najdou opravdu všechno, co k učení potřebují. A co je velmi důležité - málo působivé stránky, které děti znají z papírových učebnic, díky internetu ožívají a dostávají nový, atraktivní obsah.
Ve virtuální učebně
Za asistence třináctiletého vnuka Filipa jsem se podíval, jak to v takové virtuální učebně vypadá. Protože je pro něj internet již samozřejmostí, začíná se zajímat konečně nejen o hry, ale také o čerpání znalostí. Vyzkoušel si zmíněnou demoverzi free produktu a já mu nahlížel přes rameno. Mohu říct, že program školáka dokonale prověří, zkontroluje, vyhodnotí výsledky jeho testu, opraví případné chyby, dokonce umí poradit a vysvětlit složitější látku. Server Škola za školou má rovněž vlastní chat, takže účastníci si mohou on-line dopisovat a třeba najdou i nové kamarády. Zajímavý je rovněž modul Diář, kam si školák zadá své úkoly, termíny příprav na konkrétní předměty, konání kroužků atd.
Testy znalostí
Výběr látky k ověřování znalostí je snadný. Tento krok, soudím, zvládne i ten, kdo je na písíčku poprvé. Žák si nejprve jednoduchou cestou najde učebnici, která odpovídá jeho postupnému ročníku. Může si zvolit z několika druhů od různých autorů a pomocí tlačítka "Změnit" výběr upravovat. Pak rovnou klikne na konkrétní kapitolu, kterou probírá ve škole, a otevře se mu ověřovací test.
V našem příkladu vybral Filip český jazyk, cvičení z gramatiky Alšův Komenský, což je volně upravený text na dosazování správných písmen. V levém sloupci je vidět časový limit.
Po ukončení testu stačí, aby žák v hlavním okně programu aktivoval v levém sloupci položku "Moje výsledky". Otevře se okno s podrobným seznamem probírané látky podle předmětů, včetně stavu úspěšnosti.
Uživatelské prostředí
Tento elektronický domácí učitel splňuje určitě požadavky, kladené na podobný druh služeb. Soudím tak podle četných ohlasů pedagogických pracovníků i samotných žáků, které v uplynulé době vyslovili na adresu tohoto serveru. Rovněž poměrně velká návštěvnost je toho dokladem. Uživatel to má na tomto serveru jednoduché, potřebuje k práci kromě připojení k internet pouze aplikaci MS Office a internetový prohlížeč Internet Explorer verze 5.0 a vyšší. Celé prostředí je uživatelsky velmi příjemné a na webu se návštěvník také dobře orientuje.
Technologie
Server kombinuje tabulkový layout a CSS formátování, využívá rovněž JavaScript i ASP, což v tomto případě je jistě optimální varianta, vzhledem k rozsáhlosti celého projektu. Dělení titulní stránky je logické, přehledné a působí naprosto učesaně. Navigaci usnadňuje rozdělení titulní stránky na levý sloupec s hlavním menu a horní pruh, kam byly posazeny odkazy služeb. Autoři rovněž minimalizovali objem grafiky i obrázků, což je určitě u takto zaměřeného webu namístě. Možná jen podkladová barva v levém sloupci by mohla být světlejší. Reklamní odkazy dole totiž zanikají a dochází tu k jakémusi slévání zobrazení. Stránky se v nejpoužívanějších alternativních prohlížečích zobrazují bez problémů.
Dobrá volba
Známý bonmot J. A. Komenského "Škola hrou" inspiroval tvůrce webových stránek, myslím, vrchovatě. Školáci tu najdou dost příležitosti nejen k zajímavě zpracovanému učení, ale také k zábavě, třeba prostřednictvím vědomostní hry. Pokud chcete, aby vaše ratolesti zvládly veškeré zkoušení a písemky, pak Škola za školou pro to může hodně udělat. Je to cesta, jak se učit rychleji, zábavněji a jak dosáhnout lepších známek.
Autor: Vícha, Květoslav (spolupracovník redakce magazínu Interval.cz)
Původní článek
ZŠ Karlovy Vary, Truhlářská 19Ve školním roce 2004/2005 získala naše základní škola pilotní projekt, který měl za úkol zvýšit zapojení informačních technologií do výuky.
Na 2. stupni se do pilotu - "Využití vzdělávacích serverů Škola za školou, Langmaster a Didakta při vyučování, porovnání účelnosti vynaložených nákladů na pořízení s jejich prospěšností" - zapojili vyučující Ing. Marcela Kafková při výuce přírodopisu v 8. ročníku a Ing. Luboš Mužík při výuce fyziky v 7. ročníku. Obě třídy byly pro účast výuky půleny, aby mohli žáci samostatně využívat počítačové stanice. Osvědčila se i výuka pomocí dataprojektoru.
V serveru Škola za školou vyhovovalo v přírodopisu zpracování používané učebnice a tím pádem velmi dobrá návaznost na výuku. Učitelé využili i příkladnou spolupráci s autory programu, kteří pružně reagovali na jejich požadavky, hlavně v oblasti testů. Učitel si je může upravovat podle potřeby a žák neví co ho čeká. Učitel může zadávat i DÚ s termínem splnění - žáci, kteří nemají počítač se naučili využívat odpolední přístup do učebny. Lze zařadit odkaz na web. Způsob výuky je vhodný pro samostudium dočasně nepřítomných žáků. V případě fyziky vyhovuje možnost kliku na výklad látky, velké množství příkladů a srozumitelná názornost.
V programu Didakta je učivo probíráno obšírněji, přesahuje učebnici v částech pro získání prospěšného všeobecného přehledu. Žák se naučí program velmi rychle ovládat. Zde jsou různé formy procvičování a testů (spojovačky, křížovky...) a velmi kvalitní a srozumitelné obrázky.
I v programu Langmaster - byl dostatečný počet příkladů zajímavého grafického zpracování jevů připravených pro kvalitní výuku.
Server Škola za školou je pojmut jako kompletnější výuka s velkým počtem zpracovaných předmětů. Pokud ho budou používat i vyučující v ostatních předmětech, je jeho roční licence přijatelná. V začátečních pokusech o zapojení do výuku je pro školy nákladnější než oba další servery.
Výuka byla pro učitele náročná na čas i organizaci práce, ale oba by rádi v této formě učení pokračovali. Uspokojoval je přístup dětí k metodám, které tyto možnosti poskytovaly, i jejich zvýšený zájem o daný předmět.
Základní škola Žďár nad Sázavou, Komenského 6Naši žáci letos chodí "za školu" - Projekt "Škola za školou"Na naší škole již několik let ve vyučování běžně využíváme počítače ...
a výukové programy. Žáci na počítačích pracují velmi rádi, jsou aktivní, v krátké době si mohou bez zdlouhavého opisování procvičit řadu příkladů, mohou se okamžitě přesvědčit o správnosti výsledků. V současné době využíváme dvě počítačové pracovny s celkovou kapacitou 40 počítačů a více jak 50 výukovými programy. Programy zahrnují hlavní vyučovací předměty 1. a 2. stupně základní školy, vlastníme i speciální programy pro žáky se SVPU.V letošním školním roce jsme tuto nabídku rozšířili o službu "Škola za školou". Na základě zpracovaného projektu jsme získali finanční prostředky na nákup výukových programů na internetu na portále Škola za školou. Jedná se o rozsáhlou službu, která zahrnuje látku všech hlavních předmětů a je určena žákům 5. až 9. ročníků. Školu za školou využijí žáci nejen v běžných hodinách, ale i v hodinách integrace, v dyslektických kroužcích, při přípravě na přijímací pohovory na střední školy. Tento projekt umožňuje častou práci s počítačem a získání základních návyků při práci na Internetu i těm žákům, kteří počítač doma nemají. Žáci se Školou za školou mohou pracovat ve všední dny od 7.00 hod. do 16.00 hod. Lze si doplatit i nonstop připojení, měsíční doplatek činí necelých 300,- Kč. Součástí projektu je i zpřístupnění počítačové pracovny v odpoledních hodinách. Pro žáky 5. ročníku v úterý od 13.00 do 13.45 hod., pro žáky 2. stupně v pondělí a čtvrtek od 14.00 hod. do 14.45 hod. Doufáme, že žáci při celoročním využití Školy za školou získají zajímavou formou trvalejší a hlubší znalosti. Pokud se chcete do Školy za školou podívat, vyzkoušejte adresu www.zaskolou.cz.
Ohlasy dětíMoc se mi líbí Škola za školou. Je fakt dobrá, dokonce mě začalo bavit učení a teď mám skoro samé jedničky . I moje kamarádka se kterou se teď učím je na tom stejně. Jen tak dál, fakt se mi to moc líbí. Nashledanou.
S pozdravem Kristýna
Jste moc fajn, dík za celou, nebo aspoň za půlku 6.a díky moc Ála :-)
Je to tu dobrý.V úterý máme psát písemku a já jsem si to na ní všechno dobře zopakovala. TAK DÍK A DRŽTE MI PĚSTI AŽ BUDU PSÁT TU PÍSEMKU!!!!!!!
:) Monča
Chtěla bych říci že škola za školou je vážně super program a pomáhá my s učením i doma jelikož mám internet i doma. Denisa
Ahoj,já sem Maruška a chtěla bych mít samé jedničky na vysvědčení.poradte mi prosím,co mám dělat,když chci zůstat hubená...dík
Jsem moc rád že to pro nás, žáky škola zavedla.
Je to fakt super a ve škole mi to dost pomohlo už chápu to co jsem nechápala pa Beruška
ráda bych vám poděkovala za to kolik ste mě naučili věcí výrazně se mi díky vaší stránce zlepšilo vysvědčení. veronika pajerová (27.6.2010)